Se præsentation af kategorierne her, samt hvordan du tilmelder dig.
Foreningen for Dansk Internet Handel uddeler for 15. gang E-handelsprisen til de virksomheder, der gør det bedst i hver deres kategori.
Priserne bliver uddelt til den store prisfest, som i år afholdes i Tivoli Hotel & Congress Center torsdag d. 21. maj 2015. Ud over en festlig aften med prisoverrækkelser, middag og inspiration fra de bedste i branchen, er der også mulighed for at netværke med hele landets e-handelsbranche.
Ønsker du at deltage som gæst, koster det fra 1.200 kr. ekskl. moms. Bestil din festbillet her.
Det er muligt selv at tilmelde sig i 10 af de 12 kategorier. Man kan dog maksimalt tilmelde sig to kategorier. For at tilmelde sin virksomhed skal man besvare en række spørgsmål afhængig af kategorien. Enten via den online tilmelding eller som videooptagelse på maks. 3 min. Tilmeldingsproceduren kan findes under den enkelte kategori på FDIH’s hjemmeside. Tilmeldingen slutter onsdag d. 25. marts kl. 12.00.
Find yderligere informationer om hver kategori på www.fdih.dk/e-handelsprisen/e-handelsprisen-2015/kategorier/.
|
Bedste B2C-virksomhed – online omsætning over 30 mio. kr.Juryen lægger her især vægt på godt købmandskab, vækst, service over for kunderne samt virksomhedens evne til innovation. Bedste B2C-virksomhed – online omsætning under 30 mio. kr.Samme fokus som ovenstående kategori. Bedste B2B-virksomhedSamme fokus som de to ovenstående kategorier. Bedste nye e-handelsvirksomhedI bedømmelsen lægges vægt på udnyttelsen af onlineuniversets muligheder og graden af innovation og nytænkning. Bedste omni-channel-virksomhedHer udvælges de virksomheder, der har formået at skabe en sammenhæng mellem den fysiske butik og online kanaler inden for både markedsføring, salg og leverance. Bedste mobile e-handelsløsningVinderen er den virksomhed, der på en effektiv og værdiskabende måde har skabt services, der er tilpasset de mobile medier, og den adfærd de medfører. Bedste cross border-virksomhedDer lægges vægt på, at virksomheden udnytter onlinekanalen til international ekspansion og salg i udlandet. Bedste re-design af webshopDenne kategori er aktuel for de webshops, der har udviklet nyt design, som har medført en markant forskel i brugernes oplevelse af webshoppen. Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandørerKategorien er for virksomheder og leverandører til e-handelsbranchen, der ved hjælp af udvikling af design, software eller lignende har gjort en forskel for en dansk e-handelskunde. Brancheprisen 2015: OplevelsesøkonomienArbejder I med kultur, rejser, sport, gastronomi, forlystelsesparker m.m. i det online univers, så er I kandidater til dette års branchepris. |
|
|
|
|||
|
Brugernes favoritDenne kategori vælges af brugerne, og der er derfor ikke mulighed for selv at tilmelde sig. Det er dog muligt at downloade webbannere, som du kan bruge i markedsføringen af din deltagelse i Brugernes Favorit. Læs mere om kategorien her: www.fdih.dk/e-handelsprisen/e-handelsprisen-2015/brugernes-favorit/ Første del af afstemningen løber indtil d. 30. april 2015. De tre virksomheder, der får flest kundestemmer, evalueres af et uvildigt dommerpanel på 100 personer. Vinderes er den virksomhed, der scorer højst i evalueringen. |
|
|
|
|||
|
E-handelsprisen GuldVinderen af E-handelsprisen Guld vælges blandt vinderne i alle kategorierne af juryformændene. |
|
I 2014 var det bl.a. Danske Bank, Autobutler, Unisport og Normann Copenhagen, der løb med nogle af priserne. Håndværker-webshoppen Dorch & Danola, der benytter Webshop, var sidste år med i slutspurten om Brugernes Favorit.
Skal det være din webshop i år? Så skynd dig at hente FDIH’s webbannere og øg din chance ved at gøre dine kunder opmærksomme på prisuddelingen. Læs mere om domæner, webhotel og webshops på vores hjemmeside.
Læs mere om E-handelsprisen, kategorierne og priser på www.fdih.dk/e-handelsprisen.